Sæsonprogram 20014 - 2015

Tøjhuset,
Gothersgade 34, Fredericia

Ensemble MidtVest
Basisensemblet med hjemsted i Herning består af elleve prisvindende individualister, der i samspillet smelter sammen til ét ensemble og formidler et bredt repertoire af klassiske kammermusikværker på et internationalt niveau.
Den italienske bandeneonspiller Paolo Russo er inviteret med til et program med tangonumre.

Entré: 150 kr.  For medlemmer: 100 kr.  Børn og unge under 20 år har gratis adgang.  Forsalg på Fredericiabilletten.

Søndag den 19. oktober kl. 16.30
Trinitatis Kirke

Ars Nova
Den internationalt kendte vokalgruppe bliver ledet af en verdens førende kordirenter Paul Hillier. Programmet bliver sammensat af lovsange fra Middelalderens Italien og England samt fra det moderne Georgien og Estland.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Trinitatis Kirke.

Entré ved indgangen: 100 kr.

Torsdag den 13. november kl. 19.30

Christina Bjørkøe
Christina Bjørkøe er en af Danmarks førende pianister. Hun er efterspurgt som både underviser, kammermusiker og koncertpianist. Hun har tidligere spillet i Fredericia Musikforening.
Program: Bach, Ravel, Mogens Christensen, Carl Nielsen og Beethoven.

Søndag den 23. november kl. 16.00
Trinitatis Kirke

Fredericia Byorkester
Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solister: Michelle Nora Lind, Nanna Ipsen, Simon Mott og David Kragh Sørensen.
Mozarts Requiem bliver opført i samarbejde med Trinitatis Pigekor, Mandagskoret, Kolding Kammerkor og Haderslev Lærerkor.

Billetpris ved indgangen: 125 kr. Børn og unge under uddannelse: 75 kr.

Onsdag den 14. januar kl. 20.00
Fredericia Teater,
Prinsessegade 29, Fredericia

Nytårskoncert
Odense Symfoniorkester

Dirigent: Henrik Vagn Christensen
Solister: Lisbeth Kjærulff, Kristine Becker-Lund, Andrea Pellegrini og David Danholt.
Nytårskoncerten bliver en koncertant opførelse af Johann Strauss´ festlige operette ”Flagermusen”

Forsalget begynder den 1. december på Billetnet og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60. Forsalgsgebyret og et glas vin er inkluderet i billetpriserne.
Billetpriser: 160 kr. - 190 kr. - 220 kr.
Medlemspriser: 110 kr. - 140 kr. - 170 kr.

Torsdag den 5. februar kl. 19.30
Tøjhuset,
Gothersgade 34, Fredericia

Trio Vitruvi
Niklas Walentin, violin - Jacob la Cour, cello og Alexander McKenzie, klaver.
Den uge fremadstormende violinist Niklas Walentin
har tidligere spillet som solist med Fredericia Byorkester. Han har modtaget P2 talentpris og opnået 2. prisen ved Carl Nielsen Violin konkurrence 2012. Trio Vitruvi var de overbevisende vindere af P2 Kammermusikkonkurrencen i april 2014.
Haydn, Schubert, Mozart og Brahms.

Torsdag den 5. marts kl. 19.30

Aarhus International Piano Competition
Fire unge pianister, der har deltaget i den internationale klaverkonkurrence for unge pianister, giver koncert.

Torsdag den 26. marts kl. 19.30

Trio Zoom
Tanja Zapolski, klaver - Stefan Baur, saxofon og Ying-Hsueh Chen, slagtøj.
Trioens vision er at formidle den klassiske musik tradition med friskhed, en innovativ lyd og et stærkt visuelt udtryk. Desuden at inkludere folkloristiske strømninger fra bl.a. Østen, Balkan og Argentina.

Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Torsdag den 16. april kl. 19.30
Den Kreative Skole. Kongensgade 111, Fredericia

Generalforsamling

Tirsdag den 5. maj kl. 20.00
Fredericia Teater, Prinsessegade 29, Fredericia

Fredericia Byorkester
Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solist: bassanger Per Bach Nissen
150-året for Carl Nielsens fødsel og 70-året for befrielsen bliver markeret med et program med dansk musik.
Per Bach Nissen er født i Vejle i 1967. Han er ansat som solist på Staatsoper Hannover.

Forsalg på Billetnet og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60.
Billetpriser: 150 og 170 kr.

Man kan få tilsendt uddybende oplysninger som mail før hver koncert som påmindelse. Oplys om e-mail-adresse ved at sende en e-mail til formand@fredericiamusikforening.dk